Lekkere koffie bij de makelaar

Gisteren in de ochtend bezocht ik een bevriende makelaar. De reden van mijn bezoek was dat hij onlangs een nieuw bedrijfspand heeft betrokken. Dat pand wilde ik wel eens even gaan bekijken. De verbouwing was nog in volle gang maar de ontvangstruimte, kantoorruimte en één spreekkamer waren al op orde. Niet zonder reden had deze makelaar in deze moeilijke tijd toch besloten te verhuizen van een wat achteraf gelegen bedrijfshuisvesting naar een veel meer in het oog springend pand. Hij wilde wat meer opvallen bij passanten en…. een leuk terras in de tuin van zijn bedrijf laten aanleggen zodat hij daar ’s zomers met klanten of andere relaties gezellig zaken kon doen onder het genot van een door zijn secretaresse geserveerd kopje koffie. Ik vond dat een heel uitstekende wijze om met je klanten en relaties om te gaan. Ik grapte nog dat horecagelegenheden in de omgeving dat wel in hun omzet zouden gaan merken.

 

Maar toen…

Natuurlijk dronken wij die bewuste morgen ook een kopje koffie. De makelaar verzekerde mij nog dat het “hele dure“ koffie was (en dus wel lekker móest zijn). De Crema was echter minimaal en de koffie was extreem slap. Ter vergoelijking veronderstelde ik dat het wellicht door de afstelling van het koffiezetapparaat (Jura) zou kunnen komen. De reactie van de makelaar verbaasde mij echter enorm: “maar dit is toch heerlijke koffie, ik moet er niet aan denken de hele dag van die sterke koffie te moeten drinken en dat schuimlaagje kan er ook nog wel mee door ”. Daarna heb ik het nog even geprobeerd door een kopje espresso te bestellen. Maar ook dit was weer hetzelfde verhaal.
Ik vrees dus dat het koffie-met-klant-op-terras idee zo niet geheel uit de verf gaat komen. Van de week rijd ik nog even langs om hem uit te leggen dat de koffie die je aan klanten aanbiedt voor de klanten is en dat als je zelf graag de hele dag door slappe koffie drinkt je daar dan beter een andere oplossing voor moet zien te vinden. Klanten willen namelijk wel iets proeven als ze een kop koffie voorgeschoteld krijgen. Vooral als dit buitenshuis is. Bovendien zou het zomaar kunnen dat klanten van deze makelaar denken: “slechte koffie” = ”slechte dienstverlening”. En dat is nu juist iets dat deze makelaar niet voor ogen heeft.

Oplossing

Deze ondernemer zou bijvoorbeeld zijn leverancier kunnen vragen verschillende keuzemogelijkheden op het apparaat in te stellen (minder sterk voor het kantoorpersoneel en pittiger voor de klanten). Misschien moet hij zelfs wel met 2 verschillende melanges gaan werken (een donkere en een lichtere branding). Het zou immers jammer zijn als onze makelaar, zijn in de grond toch goede idee, ziet stranden door een slap, kansloos bakje koffie.

Meer weten?

De Koffie Consultant adviseert en ondersteunt bedrijven, overheid en Horeca bij het kiezen van een passend koffieconcept. Dat doen wij bovendien geheel onafhankelijk van toeleveranciers. Wij realiseren voor onze klanten uit de doelgroepen Bedrijven, Instellingen en Horeca koffievoorzieningen met echt lekkere koffie & thee waarbij het kostenaspect niet uit het oog verloren wordt. Wilt u hier meer over weten? Klik hier.

Of kijk op http://www.dekoffieconsultant.nl/

Advertenties

Over Stuivenberg

Geheel onafhankelijk adviseren van bedrijven, instellingen, overheden en horeca inzake het te voeren concept voor koffie & thee. Tevens begeleiden van deze doelgroep bij het aankooptraject. Betere koffie, thee en andere warme dranken voor de beste prijs.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s